ROY ANDERSSON

danas vodeći švedski filmski reditelj, rđen je u Göteborgu 1943, a obrazovao se u Lundu i Stockholmu.
Debitirao je 1968 sa dokumentranim filmom o tenisu ‘Bijeli sport’.
Već prvi igrani film, socijalno-kriticki ‘Ljubavna prica ‘(?En
kärlekshistoria) iz 1970 bio je veliki uspjeh kod švedske kritike i publike.
U svom drugom dugometražnom ostvarenju ‘Gilliap’ iz 1975 razvio je svoj prepoznatljivi filsmki stil koji se zasniva na dugom kadru, fiksaciji, kompleksnom mizanscenu te sofisticiranom vizualnom humoru usporedivom sa majstoroma nijeme filmske komedije Busterom Keatonom ili velikim francuskim sineastom Jacquesom Tatiem. Film međutim nije naišao na dobar prijem savremene švedske javnosti, kritika ga negativno ocjenjuje, a publika izostaje. Osim toga Andersson dolazi u sukob sa rukovodstvom Švedskog filmskog instituta što ga odvaja od dugometražnog filma narednih 25 godina. Cijelo to vrijeme Andersson radi reklamne i veoma kreativne kratke filmove u kojima obrađuje velike teme kakve su genocid i rasizam koje mu donose ugled kult-autora.
Godine 2000 vraća se trijumfalno dugometražnom filmu sa ‘Pjesmama s drugog sprata’ (Sånger från andra våningen) koji mu donosi nagradu na festivalu u Cannesu.
Godine 2007 dolazi novi uspjeh Ti živi (Du levande) nakon kojeg Museum of Modern Art u New Yorku organizira veliku izložbu posvećenu Anderssonovom djelu.
Osim kao filmski autor Andersson je aktivan i kao pisac angažiranih članaka i filmološke proze. Počasni je predsjednik najvećeg skandinavskog filmskog festivala u Göteborgu.

     All rights reserved. Sarajevske sveske © 2010 - 2017.